Friday, August 21, 2009

Rumah Pusaka

Pada suatu pagi saya menerima SMS yg lebihkurang begini "pegilah pekanmedan.blogspot.com". Dalam hati tertanya2 siapakah gerangannya si penghantar SMS ini. Untuk memuaskan hati ku menelefon si penghantar SMS ini,.......hoho.....doyok rupanya......dia kata ramai budak2 dah park kat situ, aku yg teruja cepat2 settle kan kerja luar, blk office terus mengadap PC, emmmm....OC.....nama yg aku tak berapa dpt meneka siapakah gerangan si pemunya nama itu.... bila dia bg clue...emmmm...org yg aku pernah kutuk dulu...hehehehe...(dah minta maaf kan OC)...OC - Orang Cun, padan dgn tuan punya badan....

Dari tu bermulalah episod chating sampai kalau tak chat satu hari rasa mcm nak demam, iyelah rasa jd muda kembali...mcm jd zaman persekolahan blk pulak,

Rentetan dari peristiwa itu maka di adakan beberapa pertemuan....walaupun tak seberapa tapi sungguh bererti,

Kalau dihitung2 dah setahun keadaan ini berlarutan dari nama sebenar hingga ke nama samaran yg entah berapa kali bertukar, OC, bokde, gedik, syurga, MM...sar..., comei..comei@klcc, doyok, tok, tok nak kawin...tok@sedayong, cikli, BB masih maintain...kdg2 jer....

ramadhan bertemu ramadhan dan aidilfitri akan bertemu aidilfitri sekali lg....harap akan berkekalan re-persahabatan ini walau dimanapun bertemu dia rumah comei, rumah MM...namun jgn dilupakan rumah yg pernah menemukan kita semula setalah hampir 19 tahun tidah mengetahui kabar berita,...walaupun agak usang tapi inilah rumah pusaka...... rumah yg 'membesarkan' persahabatan dan 'mendewasakan' persahabatan

3 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Hahaha...
Kalau tak kerana kena h****, tak jadilah "rumah pusaka" hikmat ni.

Sebenarnya aku pun tak ingat bila aku mula chat kat "kedai sebelah" tu.. yg aku ingat, aku dah lama terjumpa blog tu.. cuma tak perasan ada chatbox kat sebelah tu.

So, satu ari tu aku klik2 la CB tu maka, selepas itu aku call si Comei (aku dpt no. si Comei melalui Hjh klu tak silap) utk join chat.. maka beberapa hari kemudian, ditakdirkan Tok pulak muncul dgn tak semena-mena dan entah mimpi apa... aku pun mcm tak percaya itu Tok tp dlm fikiran berkata-kata :

"agaknya ini si MAM budak kelas aku ni.. mana ada nama tu lg kat Kashmir tu, dah kawin ke belum mamat ni? masih nakal lg mcm dulu ke tak dia ni? duduk mana la dia skrg?" dan mcm2 persoalan lg.

Tok contact Cikli... wah terus meriah rasanya. Pagi2 Cikli akan buat report cuaca dan traffic lg kat "kedai sebelah" tu... ya la..dia je yg duk kat kg halaman tempat kami bermain pondok2 dulu. Bila dgr perkhabaran dr kg, dah cukup utk mengubat kerinduan terhadap keindahan kg kami yg permai lagi cun2 dan ganteng2 penduduknya.

Rasa kembali muda 20 thn je bila dpt jumpa u all semula kat sini. Semoga persahabatan berkekalan dan awet muda selalu.

PESANAN CIKGU BM :
Karangan awak ni lari tajuk ni.. Cikgu suruh buat karangan RUMAH PUSAKA, awak tulis ttg RUMAH SEBELAH... rumah sebelah... sah ni BM mesti dpt cangkul ni!!

Doyok said...

Dah takdir kot..:) skejap jek dh setahun..cepat yek mase berlalu.. tp klau sekolah rase mase tu lambat giler nk tunggu mase balik..

Aku dh lamer dah tau pasal group mamat senior tu..dulu diaorg ader wat yahoo group tp aku x join ler sbb aku cumer kenal gitu2 aje ngan diaorg..pastu biler diaorg wat blog aku pun saje je chat kt situ..aku dah agak dah mesti ader kwn lamer yg akan say hi kt aku sbb mase tu aku bubuh nama aku mesti korang kenal kan..kat medan takde dah name lain selain aku sorang je hehehe..

Yg aku x suker biler masuk situ tanye mcm2sedangkan aku dh bubuh name betul..biler dah kena h**** pelagi tak reti2 nak buat sendiri.

Yelah korang dah besa panjang.. biler time posa atau raye mesti korang balik jugak ke rumah pusaka nie..walaupn buruk nak roboh tetap nak balik..ingat jugak kt umah nie..klau nak bagi cantik2 x jd la umah pusaka..x nampak real la :)

Buat rakan2 yg lain balik la ke rumah pusaka nie..setahun sekali pun jd la..tok rindu ngan cucu2 tok..klau tak balik kirim la duit kat tok..wakakaka

bain said...

rumah pusaka tak semestinya cantik, tapi biasanya rumah pusaka ni akan ada yg tukang maintain (biasanya bukan tuan asal lah, dah namanya pun pusaka,,...)

biasanya rumah pusaka ni tuan asalnya dah tiada di dunia ni....tp rumah pusaka ni masih ada tuannya so jenguk2 lah rumah ni sebelum...........sob...5x

p/s: apa yg aku post ni...kejap lg nak buka puasa tu yg kepala tak betul kot