Thursday, November 5, 2009

Tazkirah Jumaat

Lima perkara semua kita mahukannya dan kita berusaha utk mendapatkannya:-
1:Wajah yang cantik

2: Duit yang banyak

3:Kesihatan yang baik

4:Anak2 yg cerdik dan berjaya

5:Tidur yang nyenyak tanpa ganguan

Senang jer untuk mendapatkannya hanya 15 minit setiap hari.

Kata Nabi Muhammad S.A.W; siapa yang tinggalkan solat subuh tiadalah padanya nur di wajahnya dan siapa yang tinggalkan solat zohor tiadalah padanya rezeki yang berkat dan barang siapa yang tinggalkan solat asar tiadalah padanya kekuatan badan dan siapa yang tinggalkan solat maghrib tiadalah padanya anak2 yg bermanfaat dan barangsiapa yang tinggalkan solat isyak tiadalah padanya tidur yang nyenyak.

2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Eh ko pernah dengar tak.. ada org bagi aku petua kalau ada org suka tinggalkan sholat ni.. kena bagi minum air 7 perigi masjid? Entah betul entah tidak..

T.kasih di atas ingatan kau ni. Dari dulu aku kalau nampak muka ustaz yg bercahaya2 tanpa make up pun aku mcm jelous je.. mesti save duit dia tak payah beli SK11..

Alhamdulilah aku tengok pun kwn2 aku semua ni.. bab sholat memang tak tinggalkan.. Moga menjadi teladan pd anak dan cucu korang. Semoga bahagia di dunia & akhirat.

bain said...

entahlah sam....kalau dah malas tu mmg malas...minum air 7 perigi masjid pun kalau tak berusaha ke arah tu susah gak...(air dr 7 perigi masjid ke 7 perigi masjid- mak oiii 7 perigi kena minum?)

syaitan pun tak yah nak goda..cuma berpesan2 je...

dahsyat ko boleh tgk kengkawan semayang ke tak yer...walaupun berjauhan....