Thursday, November 27, 2008

aduh....sedih...

Salam semua.

Sebenarnya agak lama juga saya nak publish kan coretan saya ni...cuma masa tak berapa mengizinkan.

Ahad 23 Nov 2008,..dah lama saya tak membaca ruangan artis di salah satu akhbar melayu ni,,saya cuma menyelak helaian demi helaian, tiba pada satu helaian saya agak tertarik dengan komen dari pembaca...pembaca ni kata kenapa artis wanita yg sorang ni tak dapat pengiktirafan, padahal dia ni berusaha bersungguh2 dan tak kenal erti jemu memartabatkan lagu melayu asli, dah berbelas tahun juga katanya..tapi yang saya terperanjatnya ialah di akhir tulisan pembaca ni dia berkata yg lebih kurangnya mcm ni..."biarlah di dunia orang tak iktiraf/org tak peduli tapi di akhirat nanti tuhan tahu"...kawan2 fikirkan.....kalau nama tu Mutu, Ah Chong ke saya tak lah terkilan sgt, tapi pembaca ni namanya ada bin,...kalau ada bin tu kat malaysia... islamlah.

Saya rasa nak menangis dengan komen pembaca ni,,, saya sgt2 sedih bila memikirkan bagaimana berjayanya penjajahan fikiran oleh pihak yahudi...hinggakan kita hampir tidak dapat membezakan.

Saya bukan pandai tapi saya nak tanya
Adakah suara wanita itu di kira aurat?....Kalau di kira aurat...very simple...tak boleh menyanyi...apatah lagi terkinja2, aurat yg lain tak tau lah. Saya tak cakap org tu tak baik, itu semua adalah perjalanan sandiwara di atas pentas yang maha sempurna, yg telah diciptakan olehNYA, saya tidak menidakkan rahmat yg ALLAH berikan, sedangkan seorang pelacur yang memberi minuman kepada se ekor anjing yg tengah kehausan,,,telah dijanjikan syurga padanya.

Kita kenalah mengikut skrip.....AL QURAN dan HADITH. Tak ikut skrip...lari dari tajuklah sandiwara kita.

Tapi kalau dengan membuat maksiat lepas tu mengharapkan pengiktirafan dari ALLAH atas maksiatnya tu....emmm. Sungguh memalukan...dahlah kita melanggar larangannya lepas tu kita minta mcm2. Terfikir tak kita dimana setiap detik kita mendapat pemberian percuma dari ALLAH cuma kita yg tak tau/tak menyedarinya...oxygen, angin, kerja, berjalan dan mcm2 lg, kalau ALLAH tak bg itu semua secara percuma mcm mana...., ALLAH itu maha pemurah lg maha mengasihani....sedar tak kita adanya ayat ini...., satu hari berapa kali kita menyebutnya...., tapi adakah kita mendalami maksudnya!? apa maksud disebaliknya!?

Waulahualam

1 comment:

Miss Mirror a.k.a Sam said...
This comment has been removed by the author.