Sunday, December 28, 2008

Selamat Tahun Baru

Tahun Hijrah 1429 hampir berlalu begitu juga tahun 2008. Satahun telah berlalu dan setahun lg usia kita meningkat. Pada siapa yg berazam setiap tahun baru tu dah tertunai ke belum azam tu..kalau dah ditunaikan alhamdulilah...adakah tahun baru ni menjadi lebih baik dari yang lepas....susah nak kata kan? tapi mengharap tak salah kan..., walau apa pun kita kena terima Qada dan Qadar, kena percaya dengan sepenuh hati tanpa ada kesangsian. either it sweet or sour.

Pada 19/09/1999, saya memasuki alam baru alam yg di panggil alam rumahtangga. Bagi remaja (tak semualah) mudah-mudahan tak memasuki alam baru dengan adanya 'orang baru yg tak diktiraf' pada 09/09/09

Jangan kita mempersoalkan apa yang lepas, kita dah tak boleh memperbaiki yang lepas even probably deal with it, there is nothing we do able to change it.

Setiap benda yang berlaku atau natijah yg berlaku pada tahun lepas harus kita ambil iktibar, jangan kita lupa mengambil iktibar atau kita ambik iktibar dan lepas tu lupa lak..kita kena fokus kedepan tapi tak salah kalu menjenguk kebelakang, sekadar mencari panduan.

By not discarding the present time, we should also give focus to the future. be brave and positive and let the fear-to-uncertainty being tied-up at bay. there’s a lot to do for the future...wallahualam. Salam Maal Hijriah 1430 and Happy New Year 2009!

No comments: